niedziela, 27 lipca 2014

Recenzja wkładek laktacyjnych

W mojej prawie 3 miesięcznej karierze w karmieniu piersią wypróbowałam już wiele firm wkładek laktacyjnych. Jako, że należę do bardzo mlecznych mam decydującym kryterium dla mnie jest chłonność ale wszystko po kolei.

1. Pierwsze i zarazem najgorsze są wkładki firmy babylove.

Jest to produkt firmowy niemieckiej drogerii DM.
 Wkładki są sztywne, niedopasujące się do kształtu piersi. Ranty drapią. Bardzo dziwnie chłoną mleko (chłoną tylko przy samej brodawce ) bardzo szybko ma się uczucie, że wkładka jest mokra. Jak się naciśnie na wkładkę to mozna wydusić mleko. Bardzo nieprzyjemne. Producent zapewnia, że są cieńkie, przyjemne do noszenia, nieodznaczające się w staniku i chłonne. No chyba nie bardzo...Nie, Nie, Nie i jeszcze raz nie! Nigdy więcej. Przyznam się, że jedyne wkładki, które wylądowały w koszu. Jedynie cena okay bo troszkę powyżej 1 EUR za 30 szt.

2. Babydream


Produkt firmowy drogerii Rossmann. Muszę powiedzieć, że niestety nie są o wiele lepsze niż babylove.
Jedyna różnica, że aż tak bardzo nie drapią jak wcześniejsze, są grubsze więc lepiej chłonną ale za to są sztywne i wcale niedopasowujące się do kształtu piersi więc i odznaczające się w staniku.   Cena 1,30 EUR 30 szt.

3. NUK
Z NUKa wypróbowałam tylko jeden rodzaj wkładek "Classic". Nie próbowałam innych ponieważ zawiodłam się na tej firmie.

Ach! Cóż ja mogę powiedzieć o NUKu? No nie są złe. Jak się porówna z poprzednimi dwoma to od razu klasa wyżej, Dopasowują się do piersi i nieodznaczają w staniku. Jednak jak dla mnie nie aż tak chłonne bo dosyć szybko miałam przesiąknięte wkładki tak, że czułam nieprzyjemne morko. Dlatego nie kupiłabym ich więcej chyba, że nie znalazłabym innych. Cena 2,30 EUR 36 szt.


4. Philips AVENT na noc i na dzień

Tu przyznam bez bicia, że wkładki są super. Bardzo chłonne, nocne posiadają dwa przylepce więc dobrze się trzymają w staniku. Rzeczywiście wytrzymują całą noc i nie przesiąkają. Jedynie jak dla mnie są dosyć duże i w mniejszym staniku znacząco wystają jednak na noc nadają się bez dwóch zdań. Próbki wkładek dostałam dołączone do laktatora. Niestety nie kupię ich więcej ponieważ szkoda mi pieniędzy. za 20 szt(nocnych) 30 szt(dziennych) płacimy 7 EUR

5.Lansinoh

Te wkładki są jednymi z moich ulubionych. Bardzo chłonne dzięki temu, że działają jak pampersy. Dzięki temu również nie mamy uczucia mokrości. Wytrzymują mi spokojnie całą noc. Dzięki dwóm przylepcom nie przesuwają się w staniku. Idealnie dopasowują się do piersi a co najlepsze - każda wkładka jest pakowana w osobny woreczek dzięki czemu możemy wkładki wrzucić do torby do wózka a one pozostaną sterylne. 
Wkładki kupuje bardzo często i stosuje je jako wkładki na noc. Jedyne minusiki to to, że w mały stanik się nie zmieszczą no i cena 3,50 EUR 24 szt

6. Penaten mama / Johnsons Baby


Te dwa wrzucam do jednego podpunktu ponieważ to dokładnie to samo. 
U mnie w Niemczech kupuje zawsze Penatena. Wkładki dzięki swojemu wygiętemu kształtowi idealnie dopasowują się do piersi. Nie odznaczają się w staniku a do tego są BARDZO chłonne a dzięki zastowanej metodzie jak w pampersach nie ma się uczucia mokrości.
Będąc w Polsce nie mogłam znaleźć penatena dlatego kupiłam Johnsona i okazało się, że to zupełnie to samo! Te wkładki to numer 1 na mojej liście. Cena 3 EUR 30 szt. (jednak bardzo często są w promocji) Niestety nie są najtańsze ale są warte swojej ceny. 

1 komentarz:

  1. Karmienie piersią sprawia, że sutki stają się delikatniejsze. Wkładki laktacyjne z https://www.lansinoh.pl/ zapewniają miękkie podłoże pomiędzy sutkami a biustonoszem :) To mój must have.

    OdpowiedzUsuń